Bir Tecdid Hareketi Olarak Risale-i Nur
"Bahar 2015" 130. Sayı
Köprü • Sayı: 130 • Bahar 2015 • ISSN: 1300-7785 • ss. 113-124
Ahmet Yıldız
Doç. Dr.
Konuşan: Habibe Işık
Bediüzzaman’ın Eski Said, Yeni Said ve Üçüncü Said dönemlerinde ortaya koyduğu din-siyaset- devlet telakkilerinin karşılaştırmasını yapabilir miyiz? Eski Said döneminden Yeni Said dönemine geçişte nasıl bir farklılık görüldü?
Özellikle Bediüzzaman Said Nursi’nin siyaseti yönlendiren bir fonksiyon üstlendiğini vurguladınız. Peki şu andaki mevcut durumda, Nur talebeleri Bediüzzaman’ın üstlendiği bu fonksiyonu yerine getirebiliyorlar mı?
Din ve siyaseti çatışma haline getiren nedir? Tarihsel arka planıyla birlikte değerlendirebilir misiniz?
Dünya genelinde dinin siyasi bir olgu olarak kullanılması ile oluşan bazı gruplar ve faaliyetler var. En yenisi IŞİD. Bunu nasıl değerlendirmek gerekir? Bediüzzaman Said Nursi’nin bu oluşumlara bakışı nasıldır?
Türkiye’deki ahlaki dejenerasyonun siyasallaşma ile bir ilgisi var mı?
Yani devlet ahlaki yozlaşmanın tek sebebi olarak gösterilemez diyebilir miyim?
Son olarak, Bediüzzaman Said Nursi’nin din-siyaset ve devlet ilişkileri açısından ortaya koyduğu tecdid nedir?
Ali Bakkal
Yazıyı okumak için tıklayınız...Nurettin Abut
Yazıyı okumak için tıklayınız...Cafer Kaysıcı
Yazıyı okumak için tıklayınız...Faruk Soylu
Yazıyı okumak için tıklayınız...Abdullah Adıgüzel
Yazıyı okumak için tıklayınız...İbrahim Erşahin
Yazıyı okumak için tıklayınız...Mustafa Alıcı
Yazıyı okumak için tıklayınız...Aziz Kutlar
Yazıyı okumak için tıklayınız...Ahmet Yıldız
Yazıyı okumak için tıklayınız...Levent Bilgi
Yazıyı okumak için tıklayınız...Ömer Önbaş, Nahit Topaloğlu, Nejdet Pehlivan
Yazıyı okumak için tıklayınız...Adem Ölmez
Yazıyı okumak için tıklayınız...Atilla Yılmaz, Mustafa Usta
Yazıyı okumak için tıklayınız...Risale-i Nur Enstitüsü
Yazıyı okumak için tıklayınız...Bediüzzaman Said Nursi
Yazıyı okumak için tıklayınız...