Köprü Anasayfa

Bir Tecdid Hareketi Olarak Risale-i Nur

"Bahar 2015" 130. Sayı

  • Risale-i Nur'da Tebliğ Metodları ve Eğitim

    Köprü • Sayı: 130 • Bahar 2015 • ISSN: 1300-7785 • ss. 23-41

    Nurettin Abut

    Prof. Dr., Kocaeli Üniversitesi

    Özet

    Bediüzzaman birçok alanda olduğu gibi tebliğ ve eğitim alanında da yenilikler yapmıştır. Bu yenilikler İslamiyet’in aslına bağlı kalarak yeni ve asıl kurallara dönmek için özgün uygulama yöntemleridir. Bediüzzaman, belirlenmiş standart kalıpların altında ezilen ve eğitim kurumlarının resmi kalıbından çıkamayan söylemleri bırakarak yaşamın içinden modellemelerle eğitim yapmış, bir çok problemle karşı karşıya olan günümüz eğitim sisteminin de temel meselelerini teşhis ederek zamanın ruhuna uygun projelerle çözüm önerileri sunmuştur. Bu çalışmada Risale-i Nurun eğitim yönüyle ortaya koyduğu yenilikler ele alınacaktır.

    Anahtar Kelimeler

    Eğitim, tebliğ, ruh eğitimi, duygu eğitimi, nefis eğitimi, Medresetüzzehra


    Abstract

    Bediuzzaman has achieved renovations in tabligh and education as in many other areas. Thcsc are unique pracrical methods applied to return to the original roots of Islam. Leaving aside the discourses limited by the forma! and standard patterns of the ex.isting educational institutions, he carried out new models of education and suggested solutions appropriate to the spirit of the time to various problems of the present educational system. 1n this papcr we are going to deal with the renovations concern.ing education put forward in the Risale-i Nur.

    Key Words

    Education, tabligh, spirirual educat.ion, emotional education, education of the self, Madrasaruzzahra

    Yazının tamamını görüntülemek için lütfen tıklayınız!