Köprü Anasayfa

Bir Tecdid Hareketi Olarak Risale-i Nur

"Bahar 2015" 130. Sayı

  • Risale-i Nur'un İnsana Bakış Açısında ve İnsanı Eğitmede Getirdiği Yenilikler

    Köprü • Sayı: 130 • Bahar 2015 • ISSN: 1300-7785 • ss. 61-69

    Faruk Soylu

    Yrd. Doç. Dr.

    Özet

    Risale-i Nur’ da tecdidi ele alırken eserin içeriğinde, içeriğin aktarılış ve söyleniş biçimi ile amacında ve muhatabını ele alış biçiminde tecdit yönüne bakmak gerekir. Bu çalışmada bir tecdit hareketi olarak görülen Risale-i Nur ve hareketinin Müslümanlara, İslam toplumuna ve insanlığa ne gibi mesajlar getirdiği, bunları nasıl sunduğu, insana, bakış açısının ne olduğu, insanlarda ne gibi değişim ve gelişmeler görmek istediği ve sonuç olarak nasıl bir toplumu hedeflediği ele alınmıştır. Kısacası Risale-i Nur eserlerinin ve hareketinin tebliğ ve tecdit yön temi irdelenmeye gayret edilmiştir.

    Anahtar Kelimeler

    Tecdit, eğitim, tebliğ yöntemi, muhatap, kamil insan


    Abstract

    While studying the revival of Islam in the Risale-i Nur, we need to investigate innovations in the way it considers the content and relating the content, the purpose and style of addressing, and the ways it treats the addressee and reader. We attempt to describe in the Risale-i Nur, what sort of messages are brought to Muslim societies and humanity, and how these messages are presented, how the man is viewed, what sort of changes and developments are meant in human beings and what type ofa society has been aimed. Briefl.y we endeavor to describe the tabligh and tajdid methods assumed in the works and the movement of the Risale-i Nur.

    Key Words

    Revival, innovation, educational method, tabligh method, addressee, perfect man

    Yazının tamamını görüntülemek için lütfen tıklayınız!