İslam Medeniyetini Tasfiye Hareketi Kur'an Müslümanlığı
"Kış 2016" 133. Sayı
Köprü • Sayı: 133 • Kış 2016 • ISSN: 1300-7785 • ss. 109-127
Mehmet Ali Kaya
Özet
İslam ve Müslümanlık aynı anlama gelen müteradif kelime olmakla beraber İslam; inana, ibadeti ve ahlakı teorik olarak ifade ederken, Müslümanlık pratik hayatta inancın, ibadetin ve ahlakın fert ve toplum hayatında uygulamasını anlatmaktadır. Müslüman inancını ve inancın gereği olan ibadet ve ahlakı yaşayan insan demektir. Bunu neye göre öğrenip yaşayacaktır? Sadece kitaba ve bilgiye dayanan bir inanan pratik hayatta örneği olmazsa herkes kendine göre anlayıp anlatacağı için ortaya bir model çıkmayacaktır. Ancak ortada bir model varsa herkes o modeli örnek aldığı taktirde farklılıklar ve ihtilaflar ortadan kalkacaktır. Yüce Allah Kur’an-ı Kerim’deki emir, yasak ve tavsiyeleri pratik hayatta uygulayan Hz. Muhammed’in (asm) ibadet ve ahlaki hayatını model olacağını ve ona uymamız gerektiğini söylemektedir. Biz bu makalemizde Peygamberimizin (asm) ve Selef-i Salihinin hayatının “Müslümanlık” olduğunu izah etmeye ve bu çerçevede “Kur’an İslamı”nı ifade etmeye çalıştık.
Anahtar Kelimeler
İslam, Müslümanlık, Selef-i Salibin, Kitap, Sünnet, Ehl-i Sünnet, Ehl-i Bid’at
Abstract
Islam and the Turkish term “Müslümanlık”, (which might be translated into English as “Muslim Religion”) though mean the same thing, Islam theoretically states belief, worshipping and morality while “Müslümanlık” expresses the application of these concepts in individual and social life. A Muslim is one who experiences one’s belief and who practices worshipping and lives a moral life required by the belief, but how can a Muslim do this? A belief based on book and knowledge would need a model. Otherwise every believer would form his/her own model which would cause differences and disagreement. If there is a model, then everyone can take it as an example and thus disagreement vırould be avoided. Almighty Allah decrees that the moral life and worshipping
of the prophet Muhammad (PBUH) who applied the commands, prohibitions and recommendations in Qyr’an Al-Kareem, is a modeland that we should obey him. in this essay we try to explain that the life of the prophet Mohammad and that of”Selef-i Salihin” (the Early Pious People) is “Müslümanlık” and describe “Quranic Islam” in that framework.
Key Words
Islam, “Müslümanlık” (Muslim Religion), Selef-i Salihin (the Early Pious People), Book, Sunnah, Ahl as-sunnah (people of the tradition ofMuhammad ), Ahi al-Bid’a ( People ofHeresy)
Ali Bakkal
Yazıyı okumak için tıklayınız...Cafer Kaysıcı
Yazıyı okumak için tıklayınız...Suat Yıldırım
Yazıyı okumak için tıklayınız...Recep Şentürk
Yazıyı okumak için tıklayınız...Veysel Kasar
Yazıyı okumak için tıklayınız...Yusuf Kaplan
Yazıyı okumak için tıklayınız...Mehmet Ali Kaya
Yazıyı okumak için tıklayınız...Muhammed Emin Yıldırım
Yazıyı okumak için tıklayınız...Adil Bebek
Yazıyı okumak için tıklayınız...İsmail Taşpınar
Yazıyı okumak için tıklayınız...Ömer Ergün
Yazıyı okumak için tıklayınız...İsmail Albayrak
Yazıyı okumak için tıklayınız...Bediüzzaman Said Nursi
Yazıyı okumak için tıklayınız...