Mayıs-Ağustos 2019
"Köprü" 143. Sayı
Social History of Jihad
Ergün Yıldırım
Prof. Dr., Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Anabilim Dalı
Köprü • Sayı: 143 • Mayıs-Ağustos 2019 • ISSN: 1300-7785 • ss. 119-129
Cihad hakikaten çok mühim bir meseledir. Okudukça, araştırdıkça ve bugünün olaylarını yorumlayan Avrupalı sosyal bilimcilere baktıkça işin önemini çok daha fazla insan anlamaya başlıyor. Çünkü cihad etrafında çok fazla tartışmalar ve kafa karışıklıkları var. Oryantalistler doğrudan “cihadçı hareketler” diyerek cihadı El-Kaide ve DEAŞ’ın yaptığı terörist ve isyan faaliyetlerine indirgiyorlar. Dolayısıyla bizim bugün “İslamofobi” diye şikâyet ettiğimiz ve Avrupa’da yaşayan Müslümanları da ciddi anlamda rahatsız eden dışlayıcı ve ötekileştirici faaliyetlerin temelinde de sürekli bu cihadçı hareketler deyip yapılan damgalamalardır. O nedenle hakikaten “Cihad nedir?” onu tümüyle efendim “İslam’da cihad yoktur” deyip reddetmek ne kadar yanlış ve oryantalist bir tutumsa aynı zamanda cihadı DEAŞ, El-Kaide, Boko Haram ve diğer örgütlerin yaptığı şiddet, vahşet ve isyana da indirgemek o kadar yanlış bir şey. Bizim literatürümüze, İslam toplumlarının tarihine baktığımızda cihadın çok geniş, zengin, farklı ve çeşitli biçimleriyle karşılaşıyoruz.
Mehmet Kaplan
Yazıyı okumak için tıklayınız...İbrahim Kaygusuz
Yazıyı okumak için tıklayınız...İshak Özgel
Yazıyı okumak için tıklayınız...Mehmet Kaplan
Yazıyı okumak için tıklayınız...Çetin Kaska
Yazıyı okumak için tıklayınız...Bilal Sambur
Yazıyı okumak için tıklayınız...Vehbi Kara
Yazıyı okumak için tıklayınız...Mehmet Abidin Kartal
Yazıyı okumak için tıklayınız...Maruf Özülkü
Yazıyı okumak için tıklayınız...Ergün Yıldırım
Yazıyı okumak için tıklayınız...Bediüzzaman Said Nursi
Yazıyı okumak için tıklayınız...