Bir Tecdid Hareketi Olarak Risale-i Nur
"Bahar 2015" 130. Sayı
Köprü • Sayı: 130 • Bahar 2015 • ISSN: 1300-7785 • ss. 79-85
İbrahim Erşahin
Yrd. Doç. Dr., Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Öğretim Üyesi
Özet
İslam dünyasında geçmiş asrın abide şahsiyeti Bediüzzaman, vizyon ve aksiyonuyla büyük tesirler icra etmiş ve etmeye devam etmektedir. Bediüzzaman kadim İslami muhtevaya donmuş-statik bakışın aksine yeni bir bakış getirmiş, hem bilimsel, hem felsefi anlamda zengin ve dolgun bir tefekkürle büyük bir hamle gerçekleştirmiştir.
Onun etkinliğinin en önemli cephelerinden biri “müceddid/yenileyid” oluşudur.
Cenab-ı Hakkın varlık alemine koyduğu bir kanun ve kevni bir zorunluluk olan “değişme ve yenilenme”nin İslam ilim ve düşünce dünyası için de gerekliliğini fark etmiş ve adımlar atmıştır. Bu tesirin yalnız belli bir dönem ve kitle ile sınırlı kalmaması için “yenileme”nin bu defa kaynak metin ve hizmet yöntemleri için de devam ettirilmesi gereği vardır. Hayatında bin yıllık geleneği yenileyen Bediüzzaman, aynı zamanda (hizmet için) yeni şartlara sırtım dönmemiş (alfabe, matbaa, vb.) hep adapte olmuştur. Bugün gelinen noktada aynı yaklaşımın Risale-i Nur metni ve hizmet tarzı için de gerçekleştirilmesi zarureti vardır. Bu çalışmada Risale-i Nur muhtevasının kitlelere ulaştırılması için gerekli olan pratik metinler üretilmesi ile yöntemlerde yenilenme fikri ele alınmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Bediüzzaman, Risale-i Nur, müceddit/yenileyici, hizmet
Abstract
The great personality of the previous century Bediuzzarnan has been very infl.uential. He has brought a new outlook to the ancient Islamic content and a~hieved a great leap with a rich and satisfactory contemplation in terms of science and philosophy. As a renovator, he noticed tlrnt “changing and renovation” which is a divine and natura! necessity in the universe, must take effect also in the Islamic world of science and thought and he took steps accordingly. In order to sustain that influence without being restricted to a certain period and a certain group of people, renovation has
to be maintained for source text and serving methods as well. Bediuzzaınan who has renovated traditions lasting for a millennium (such as tl1e Arabic script), has adapted himself to new ircumstances for service (such as using the Latin alphabet). In todays conditions the same tlung has to be realized in relation to tl1e texts of the Risale-! nur and the method of service. In this study we discuss tl1e production of practical and alternative texts and a renovation in methods with the purpose of conveying the content of the Risale-I nur to large masses.
Key Words
Bediuzzaman, the Risale-i Nur, mujaddid/renovator, service
Ali Bakkal
Yazıyı okumak için tıklayınız...Nurettin Abut
Yazıyı okumak için tıklayınız...Cafer Kaysıcı
Yazıyı okumak için tıklayınız...Faruk Soylu
Yazıyı okumak için tıklayınız...Abdullah Adıgüzel
Yazıyı okumak için tıklayınız...İbrahim Erşahin
Yazıyı okumak için tıklayınız...Mustafa Alıcı
Yazıyı okumak için tıklayınız...Aziz Kutlar
Yazıyı okumak için tıklayınız...Ahmet Yıldız
Yazıyı okumak için tıklayınız...Levent Bilgi
Yazıyı okumak için tıklayınız...Ömer Önbaş, Nahit Topaloğlu, Nejdet Pehlivan
Yazıyı okumak için tıklayınız...Adem Ölmez
Yazıyı okumak için tıklayınız...Atilla Yılmaz, Mustafa Usta
Yazıyı okumak için tıklayınız...Risale-i Nur Enstitüsü
Yazıyı okumak için tıklayınız...Bediüzzaman Said Nursi
Yazıyı okumak için tıklayınız...