İslam Medeniyetini Tasfiye Hareketi Kur'an Müslümanlığı
"Kış 2016" 133. Sayı
Köprü • Sayı: 133 • Kış 2016 • ISSN: 1300-7785 • ss. 175-195
İsmail Albayrak
Doç. Dr., SAÜ İlahiyat Fakültesi
Özet
Kur’an, Müslümanların hem ibadetlerinin hem de ahlak ve hukuk alanındaki düzenlemelerinin kaynağı olmuştur. Kur’an’ın tefsiriyle ilgili Müslüman müfessirlerin çabalarına bakıldığında, aralarında yorum farklılıkları gösterseler de, genel olarak Kur’an’ın metin içi ve dışı referansları çerçevesinde objektif bir anlayış geliştirmeye çalıştıkları rahatlıkla görülmektedir. Tefsirler, ilk bakışta tekrar gibi görünen çok sayıdaki yorum içinde değişik nüanslar barındırmakta ve her müfessirin tefsir metnini yeniden inşa etmede kendisinden bir şeyler kattığı görülmektedir. Farklılıklar arasında birliktelik, birlikteliğin içinde farklılıkların mütemadiyen üretildiği Kur’ an tefsirlerinin sınırlan çok net çizilmemiş fakat yapılan yorumların da bir şekilde kontrol edildiği sağlam bir gelenek oluşturmuştur. Kur’an’a, teorik bir malzeme yığını, anlamı araştırılan bir mevzu, bir nesne, ya da Müslümanların bireysel ve toplumsal yaşamlarına ait somut önerileri olmayan her hangi bir kitap olarak bakılamaz. Me’hazin kudsiyeti ve bu Yüce Kelam’ı doğrudan kaynağından alıyor gibi idrak etme Müslümanların gaye-i hayali olmalıdır. Ancak bu vesile ile gerçek anlamda kutsala saygı ve şeaire hürmet duygusu geliştirilebilir.
Anahtar Kelimeler
Kur’an, Sünnet, kelam, tefsir, kutsal, hadis, nübüvvet, peygamber
Abstract
The Quran is the source of arrangements in the fıelds of worshipping as well as moralicy and law. When considering the attempts of the Muslim interpreters of the Quran, though we see certain differences, yet we observe that they have generally tried to establish an objective understanding in terms of referenccs within and out of the text. The exegeses contain certain minute differences in the myriad of interpretations which at first sight seem like repetitions. However each interpreter seems to make certain contributions in the rebuilding of the exegesis text. The borders have not been defınitely drawn for of the Qııran exegeses where similaricy among differences and differences in similarities are continually being produced, but this has built a strong tradition in which interpretations are checked up in one way or another.
Key Words
The Qyranic Exegesis, exegesis text, exegesis traditions, interpreters, interpretations
Ali Bakkal
Yazıyı okumak için tıklayınız...Cafer Kaysıcı
Yazıyı okumak için tıklayınız...Suat Yıldırım
Yazıyı okumak için tıklayınız...Recep Şentürk
Yazıyı okumak için tıklayınız...Veysel Kasar
Yazıyı okumak için tıklayınız...Yusuf Kaplan
Yazıyı okumak için tıklayınız...Mehmet Ali Kaya
Yazıyı okumak için tıklayınız...Muhammed Emin Yıldırım
Yazıyı okumak için tıklayınız...Adil Bebek
Yazıyı okumak için tıklayınız...İsmail Taşpınar
Yazıyı okumak için tıklayınız...Ömer Ergün
Yazıyı okumak için tıklayınız...İsmail Albayrak
Yazıyı okumak için tıklayınız...Bediüzzaman Said Nursi
Yazıyı okumak için tıklayınız...