Köprü Anasayfa

İslam Medeniyetini Tasfiye Hareketi Kur'an Müslümanlığı

"Kış 2016" 133. Sayı

  • Kutsala Saygı: Kur'an-ı Kerim Özelinde Bir Değerlendirme

    Köprü • Sayı: 133 • Kış 2016 • ISSN: 1300-7785 • ss. 175-195

    İsmail Albayrak

    Doç. Dr., SAÜ İlahiyat Fakültesi

    Özet

    Kur’an, Müslümanların hem ibadetlerinin hem de ahlak ve hukuk alanındaki düzenlemelerinin kaynağı olmuştur. Kur’an’ın tefsiriyle ilgili Müslüman müfessirlerin çabalarına bakıldığında, aralarında yorum farklılıkları gösterseler de, genel olarak Kur’an’ın metin içi ve dışı referansları çerçevesinde objektif bir anlayış geliştirmeye çalıştıkları rahatlıkla görülmektedir. Tefsirler, ilk bakışta tekrar gibi görünen çok sayıdaki yorum içinde değişik nüanslar barındırmakta ve her müfessirin tefsir metnini yeniden inşa etmede kendisinden bir şeyler kattığı görülmektedir. Farklılıklar arasında birliktelik, birlikteliğin içinde farklılıkların mütemadiyen üretildiği Kur’ an tefsirlerinin sınırlan çok net çizilmemiş fakat yapılan yorumların da bir şekilde kontrol edildiği sağlam bir gelenek oluşturmuştur. Kur’an’a, teorik bir malzeme yığını, anlamı araştırılan bir mevzu, bir nesne, ya da Müslümanların bireysel ve toplumsal yaşamlarına ait somut önerileri olmayan her hangi bir kitap olarak bakılamaz. Me’hazin kudsiyeti ve bu Yüce Kelam’ı doğrudan kaynağından alıyor gibi idrak etme Müslümanların gaye-i hayali olmalıdır. Ancak bu vesile ile gerçek anlamda kutsala saygı ve şeaire hürmet duygusu geliştirilebilir.

    Anahtar Kelimeler

    Kur’an, Sünnet, kelam, tefsir, kutsal, hadis, nübüvvet, peygamber


    Abstract

    The Quran is the source of arrangements in the fıelds of worshipping as well as moralicy and law. When considering the attempts of the Muslim interpreters of the Quran, though we see certain differences, yet we observe that they have generally tried to establish an objective understanding in terms of referenccs within and out of the text. The exegeses contain certain minute differences in the myriad of interpretations which at first sight seem like repetitions. However each interpreter seems to make certain contributions in the rebuilding of the exegesis text. The borders have not been defınitely drawn for of the Qııran exegeses where similaricy among differences and differences in similarities are continually being produced, but this has built a strong tradition in which interpretations are checked up in one way or another.

    Key Words

    The Qyranic Exegesis, exegesis text, exegesis traditions, interpreters, interpretations

    Yazının tamamını görüntülemek için lütfen tıklayınız!